7 Nisan 2016 Perşembe

Öldün Sandık, Bebek Fotoğraflarıyla Beraber

Son üç aydır blog yazmakta baya kötüydüm. Aslında son üç aydır her şeyde baya kötüyüm; bebek bezi değiştirmek, bebeğe banyo yaptırmak, eski çocuk şarkılarının sözlerini hatırlamak ve Amanda'nın yeterince uyumasına yardımcı olmak dışında.

İnsanlar hangi güzel şarkıları dinlediğimi soruyorlar, aklıma tek gelen şey Wally Whyton'dan Çocukların Çok Sevdiği Elli Şarkı Daha (küçükken bende plak olarak vardı ve geçenlerde MP3 olarak indirdim) ve Ellis/Layclock/Broadside Grubu'ndan Eski İngilizce Çocuk Şarkıları (bebeği sihir gibi sakinleştirse de Amanda yakınlardayken çalmaya iznim yok) oluyor. Kimse benim bebek bezi olarak da bilinen çiş bezleri (tek seferlik kullandığımız zaman Andy Pandy bambu olanları kullanıyoruz, hayır! geri gel! Bir zamanlar ilginçtim..) ya da bebek kıyafetleri (Magnificent Clothes'un manyetik astarlarının büyük hayranıyım, geceleri kalkıp buton, düğme, çıt çıt gibi karmaşık şeyler ile uğraşacak kadar uyanmadan bebeğin altını değiştirmenize olanak sağlıyor) ile ilgili fikirlerim ile ilgileniyor gibi görünmüyor.

İşte. Beyin yok. Yürüyen bir bebek eşyaları reklamı gibiyim. Bir e-posta halledersem ya da bir şeyler okursam kendimle gurur duyuyorum. Kalan zamanlarda ise bebeğin altını değiştiriyorum ki o da bütün bu olaydan gayet memnun görünüyor.


Mayıs ayında çıkacak THE VIEW FROM THE CHEAP SEATS isimli kitabın büyük ön okumasını bitirdim. Kurgu olmayan yazılarımın bir koleksiyonu. Yazdığım bütün konuşmalar, tanıtımlar ya da makaleler içinde değil; ancak önemli gördüğüm bütün konuşmaları, hala gurur duyduğum makaleleri ve insanlara sadece okuyacakları kitap ya da yazar hakkında bir şeyler anlatmaktan daha ötesi olarak görünen tanıtımları ekledim. (Kat Howard çok yardımcı oldu. Arşivlere baktı, her şeyi okudu ve bulunması ya da çıkarılması gereken şeylerin ilk kararını verdi. Sonra da ne zaman fikrimi değiştirsem ya da bir şeyler hakkında yazdığım unutulmuş bir yazıyı hatırlasam iç çekti).

Şu an her şeyin neredeyse üç ay gerisindeyim. Kafamın içinde yeni bir roman hazırlıyorum, gelecek hafta başlamam gerekiyordu ancak ben insanların bekledikleri şeyleri bitirirken üç ay kadar daha bekleyecektir.

İnsanların Sandman: Overture satın alması ve hakkında güzel şeyler söylemesi beni heyecanlandırdı. (bit.ly/OvertureDeluxe). Sekiz haftadır NYT En Çok Satan Çizgi Romanlar listesinin başında ve birçok Yıl Sonu En İyiler listesine girmeyi başardı. Ortak görüş Sandman hikayesine gerçek bir şeyler kattığı yönünde ve bundan daha fazlasını istediğimden emin değilim; J. H. Williams III ile çalışmanın verdiği zevk dışında.



Dün beşinci yıl dönümümüzdü. İçinde bolca sevgi olan sessiz bir gündü. Bebeğimizi Balık Tanrılar için kurban etmek zorunda kalmadık ya da ölüme mahkum bu gezegen patlamadan önce hayatını kurtarma amacıyla uzaya göndermedik. Onun muhteşem, zeki ve nazik annesine, karıma, arkadaşıma, ortağıma, aşkıma en içten şekilde minnettarım. Hiçbir şeyi değiştirmezdim.

Bu, kaybettiğim bütün uykulara değer.

Gelecek aylarda daha iyi bir blog yazarı ve daha kötü Twitter, Facebook ve Tumblr kullanıcısı olmaya çalışacağım.

Buralarda olduğunuz için teşekkür ederim.

*Yazının orijinali Neil Gaiman tarafından 03.01.2016 tarihinde journal.neilgaiman.com adresinde yayımlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder